Historia

Interia powstała w sierpniu 1999 roku jako wspólne przedsięwzięcie lidera polskiego rynku informatycznego, firmy Comarch SA, oraz największej polskiej stacji radiowej RMF FM.

Spółka zyskała osobowość prawną 13 sierpnia 1999 roku, funkcjonując pod tymczasową nazwą Internet FM. Pięć miesięcy później spółka zmieniła swoją nazwę na Interia.pl SA.

Trzy daty, które zmieniły oblicze polskiego internetu:

  • 13 sierpnia 1999 roku - zawiązanie spółki Internet FM.
  • 18 października 1999 roku - pierwsze bezpłatne konta e-mail w serwisie poczta.fm.
  • 11 lutego 2000 roku - oficjalna premiera portalu Interia.pl

Pierwszą usługę skierowaną do użytkowników internetu, serwis bezpłatnych kont poczty elektronicznej poczta.fm, Interia.pl udostępniła 18 października 1999 roku. Już w kilka miesięcy później, 7 marca 2000 roku, w serwisie poczta.fm założone zostało stutysięczne konto, a w grudniu tego samego roku liczba adresów obsługiwanych przez spółkę przekroczyła 500 tys.

Oficjalna premiera podstawowej usługi Interia.pl, portalu internetowego, odbyła się 11 lutego 2000 roku o godzinie 17.31. Witryna zawierała wówczas sześć serwisów tematycznych: Wiadomości, Biznes i Ekonomia, Motoryzacja, Kobieta, Turystyka oraz Rozrywka, a także obszerny Katalog Polskich Zasobów Internetu i drugi (zintegrowany z portalem) system bezpłatnych kont pocztowych - Poczta.Interia.pl. Od tego czasu zasoby portalu są systematycznie wzbogacane i uzupełniane o nowe serwisy oraz usługi.

Dopasowana do potrzeb rynku polityka rozwoju zaowocowała znacznym wzrostem oglądalności strony. W krótkim czasie Interia stała się jednym z największych portali horyzontalnych w Polsce.

W grudniu 2000 roku akcje spółki Interia zostały dopuszczone do publicznego obrotu, a w wyniku pierwszej subskrypcji publicznej od 2 lutego 2001 roku były notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

17 stycznia 2008 roku, po przejęciu większościowego pakietu akcji przez Bauer Media Invest GMBH, akcje portalu zostały wycofane z GPW. W wyniku przejęcia Interia stała się częścią potężnej grupy mediowej, w skład której wchodzi także Wydawnictwo Bauer oraz Radio RMF FM.

Obecnie do Grupy Interia należy ponad 200 serwisów internetowych w wielu kategoriach tematycznych. Firma oferuje również szerokie spektrum usług dla biznesu, takich jak reklama, pozycjonowanie i wsparcie technologiczne.