W ramach Grupy Interia do kategorii “kuchnia i gotowanie” wliczane są wyniki dwóch dynamicznie rozwijających się serwisów – Smaker.pl – należący do Interia.pl sp. z o.o. sp.k. oraz Durszlak.pl, niedawno zakupiony przez wydawnictwo Phoenix Press (należące do Bauer Media Group). Oba serwisy zanotowały w marcu ponad 19,3 mln odsłon (PV) krajowych ogółem (o ponad 5 mln PV więcej od Grupy WP). Z miesiąca na miesiąc zwiększa się również liczba odsłon generowanych przy użyciu urządzeń mobilnych – prawie 2,5 mln PV, co daje blisko 1,2 mln odsłon więcej od Grupy Gazeta.pl. Łącznie użytkownicy serwis ów Smaker.pl i Durszlak.pl spędzili w nim ponad 380 tys. godzin – o ponad 100 tys. godzin więcej niż użytkownicy Grupy WP.
W rankingu oglądalności poszczególnych serwisów Smaker.pl i Durszlak.pl zajmują pozycje w pierwszej piątce marcowego Megapanelu. Liderem pozostaje nadal serwis Durszlak.pl z 1,4 mln RU, a strona Smaker.pl zajmuje piąte miejsce z oglądalnością na poziomie ponad 1 mln RU miesięcznie.
“Rosnąca popularność serwisów kulinarnych to wynik ogólnospołecznego trendu związanego ze zdrowym odżywianiem, a także większej skłonności Polaków do eksperymentowania w kuchni. Jednocześnie zmienia się specyfika poszukiwanych w sieci treści. Internauci są obecnie mniej zainteresowani przepisami redakcyjnymi, z dopracowanymi do najmniejszego szczegółu zdjęciami. Coraz większą popularnością cieszą się przepisy zamieszczane przez zwykłych entuzjastów gotowania, które łatwo wykorzystać w każdej kuchni. Stąd tak wyraźny wzrost oglądalności serwisów o charakterze społecznościowym, takich jak Smaker.pl, i stron agregujących blogi kulinarne (jak to jest w wypadku serwisu Durszlak.pl)” – argumentuje Andrzej Potocki, kierownik sekcji Społeczności i Komunikacja Grupy Interia.
“W 2013 r. zmieniliśmy całkowicie wygląd serwisu Smaker.pl. Unowocześniliśmy jego szatę graficzną i zadbaliśmy o to, aby użytkownicy otrzymywali dodatkowe propozycje odpowiadające wyszukiwanym frazom. Jednocześnie umożliwiliśmy internautom katalogowanie przepisów, które ich interesują, w formie »książek kucharskich«. W ten sposób można nie tylko łatwo je odnaleźć, ale również wydrukować w wygodnej i atrakcyjnej wizualnie formie. Nasza redakcja stara się też dostarczać użytkownikom dodatkowe informacje w postaci ciekawostek kulinarnych, porad i tematów specjalnych” – dodaje Potocki.
W serwisie Smaker.pl internauci dodali już ponad 26 tys. przepisów kulinarnych i poruszyli niemal 3000 tematów na forum. W serwisie swoje treści i zdjęcia publikuje ponad 40 tys. zarejestrowanych osób, które na co dzień pasjonują się gotowaniem. Przepisy pogrupowane zostały w niemal 200 tys. książek kucharskich.
Durszlak.pl to centrum kulinarnej blogosfery – nie tylko agreguje przepisy, ale integruje również środowisko blogerów piszących o gotowaniu, zachęcając ich do wspólnych akcji kulinarnych. Serwis prezentuje ponad pół miliona przepisów pochodzących z blisko 4 800 blogów o szerokim spektrum tematycznym: od prostych codziennych dań po wyszukane i wykwintne potrawy. Serwis w jednym miejscu oferuje internautom szeroki wybór przepisów, jednocześnie nie narusza integralności samych blogów lecz aktywnie wspiera ich rozwój, zgodnie z zamysłem ich autorów.