Wakacje to sezon dla serwisów pogodowych. Użytkownicy częściej korzystają z prognoz, planując urlopy i letnie wyjazdy, a połączone zasięgi serwisów Pogoda.Interia.pl i TwojaPogoda.pl gwarantują bezapelacyjną przewagę Grupie Polsat-Interia.
— Bardzo nas cieszy, że nasz serwis pogodowy jest wyborem numer jeden w polskim Internecie. To przede wszystkim skuteczne i przyjazne w obsłudze narzędzie, które dostarcza użytkownikowi pełen pakiet danych pogodowych. Na jego sukces i stabilną pozycję złożyło się kilka czynników – zarówno funkcjonalność samego serwisu, jak i długofalowe i skuteczne działania promocyjne – mówi Filip Lenart, Dyrektor ds. PR i Marketingu w Grupie Interia.pl. — W dodatku od lipca, kiedy wspólnie z Polsatem tworzymy jedną grupę mediową, otwierają się przed nami nowe możliwości rozwoju. Dwa komplementarne serwisy pogodowe w Grupie pozwolą nam jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby użytkowników oraz reklamodawców – dodaje Filip Lenart.
— To naprawdę świetne wyniki, zwłaszcza że kokurencja na ryku portali i aplikacji pogodowych jest ogormna. Pozycję twojapogoda.pl budowaliśmy skutecznie od kilku lat i cieszę się, że zbiera doskonałe opinie zarówno wśród internaurtów, jak i ekspertów. Wspólnie z Interią stawiamy na rozwój i budowę jak najsilniejszej pozycji w polskim internecie – powiedział Grzegorz Janczura, Dyrektor Pionu Projektów Internetowych Grupy Polsat.
Dla porównania, zarówno serwisy pogodowe Grupy Onet-RASP, jak i Grupy Wirtualna Polska w lipcu br. zanotowały odpowiednio po ok. 1,72 i 2,08 mln użytkowników. Grupa Polsat-Interia.pl wyprzedza również specjalistyczny Accuweather.com (3,34 mln RU) oraz serwis pogodowy Grupy TVN (2,58 mln RU).
Według Badania Gemius/PBI w lipcu 2020 r. strony i aplikacje całej Grupy Polsat-Interia zanotowały 18,27 mln realnych użytkowników i 1,5 mld odsłon, a sam portal Interia – 13,61 mln użytkowników i 0,8 mld odsłon.