W czasie kampanii wyborczej Interia jest zawsze tam, gdzie najważniejsze wydarzenia. Oddaje głos lokalnym społecznościom w programie video Piotra Witwickiego „Kraj wybiera” oraz zachęca do debaty pomiędzy topowymi politykami w wywiadach premium. Dopełnieniem działań portalu jest kampania reklamowa, która podkreśla, że Interia to bezstronne i niezawodne źródło wiedzy o wydarzeniach rozgrywających się „tu i teraz”.
Już 15 października Polacy zadecydują, które z ugrupowań politycznych obejmie władze na kolejne 4 lata. Interia od samego początku kampanii wyborczej relacjonuje rywalizację polityków o poparcie obywateli. Oddaje głos wszystkim ogólnopolskim komitetom i zachęca do debaty pomiędzy liderami. Dzięki ścisłej współpracy z Polsat News i sieci korespondentów w całej Polsce Interia jest zawsze tam, gdzie najważniejsze wydarzenia – od lokalnych wieców poparcia i spotkań z wyborcami po wielkie konwencje najważniejszych komitetów wyborczych.
Interia przed wyborami jeszcze mocniej stawia na materiały premium. Piotr Witwicki, redaktor naczelny portalu, po telewizyjnych rozmowach z Donaldem Tuskiem i Mateuszem Morawieckim wyruszył w Polskę powiatową, gdzie w ramach programu video „Kraj wybiera” sprawdził nastroje przed wyborami i oddał głos lokalnym społecznościom. Dziennikarze polityczni Interii (Kamila Baranowska, Jakub Krzywiecki, Łukasz Rogojsz, Łukasz Szpyrka i Jakub Szczepański) przygotują natomiast serię wywiadów z czołowymi przedstawicielami wszystkich ogólnopolskich komitetów wyborczych.
Interia na stronie głównej będzie na żywo w formie tekstowej relacjonowała najgorętsze momenty kampanii. W dniu ogłoszenia wyników jej reporterzy także m.in. prosto ze sztabów największych partii przekażą gorące newsy i pokażą, jaka panuje w nich atmosfera. Interia dzięki współpracy z Polsatem od razu po ogłoszeniu sondażowych wyników zaprezentuje dane exit poll. To jednak nie wszystko. Interia będzie transmitowała na żywo cały wieczór wyborczy stacji Polsat News, gdzie w telewizyjnym studiu będzie Piotr Witwicki, redaktor naczelny portalu.
Interia specjalnie przed wyborami znacznie unowocześniła serwis Wydarzenia. Zastosowano w nim najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i UX (User Experience), dzięki którym użytkownicy jeszcze szybciej odnajdą najbardziej pożądane newsy w sieci, wywiady premium, sondaże oraz polityczne analizy przygotowane przez ulubionych autorów.
Dopełnieniem działań Interii jest nowa odsłona kampanii „Pomiędzy”, która pokazuje m.in., że Interia jest zawsze w centrum wydarzeń i bezstronnie relacjonuje rywalizację polityków w wyborach parlamentarnych. Spot wizerunkowy Interii będzie emitowany w kanałach telewizyjnych Grupy Polsat Plus oraz w Internecie. Na nośnikach OOH pojawi się natomiast claim portalu „jesteśmy blisko tego, co bliskie Tobie”.
***
Grupa Polsat – Interia według badania Mediapanelu we wrześniu rekordowo przybliżyła się do lidera kategorii, czyli Grupy Wirtualna Polska. Dystans wynosi zaledwie 428 tys. RU i jest najmniejszy w historii. Zasięg Grupy Polsat – Interia (20,6 mln RU) to efekt synergii oraz konsekwentnie prowadzonych działań rozwojowych (projekty redakcyjne, zasięgowe, technologiczne i marketingowe).