Interia uczy ortografii i transmituje Dyktando Krakowskie
Interia przygotowała raport specjalny o ortografii i transmisję III Dyktanda Krakowskiego, które odbędzie się w sobotę, 25 marca, w Auditorium Maximum UJ.
Interia przygotowała raport specjalny o ortografii i transmisję III Dyktanda Krakowskiego, które odbędzie się w sobotę, 25 marca, w Auditorium Maximum UJ.
Dyktandem Krakowskim warto się zainteresować nie tylko po to, by wiedzieć, jak zapisać “obwarzanek”, “dorożka” i “idźże”, ale dlatego, że dzięki znajomości prawideł ortografii lepiej funkcjonujemy wśród ludzi.
– Pisząc niepoprawnie, niechlujnie, zachowujemy się tak, jakbyśmy goszcząc kogoś, podawali mu kawę w niedomytej, wyszczerbionej filiżance. Zatem dbałość o poprawny zapis naszych wypowiedzi jest wyrazem troski nie tylko o nasz wizerunek, ale także o drugiego człowieka i o tworzenie dobrej aury wzajemnych relacji. Nigdy więc dość starań o poprawę i sprawdzanie naszej kompetencji w zakresie ortografii – uważa dr hab. Mirosława Mycawka z Wydziału Polonistyki UJ, autorka tekstu dyktanda.
Sprawdzian ze znajomości polskiej ortografii odbędzie się 25 marca w Auditorium Maximum UJ. Weźmie w nim udział ok. pół tysiąca osób z całej Polski, a najlepszy uczestnik zostanie uhonorowany tytułem Krakowskiego Mistrza Ortografii.
W tym roku po raz pierwszy w zabawie będą mogli wziąć udział internauci, sprawdzając swoją wiedzę przed ekranem komputera lub smartfona. Dyktando w całości będzie bowiem transmitowane w portalu Interia.pl, który jest partnerem głównym wydarzenia. Początek transmisji o godzinie 10.30.
Interia przygotowała również raport specjalny o ortografii, w serwisie Fakty, a w nim m.in. lekcje ortografii, poprowadzone przez dr Mycawkę, autorkę tegorocznego dyktanda.
Organizatorem Dyktanda Krakowskiego jest Uniwersytet Jagielloński. Interia po raz drugi współpracuje z krakowską uczelnią – jesienią 2016 roku przygotowała wspólnie z UJ debatę o umowie CETA. Wydarzenie było transmitowane na żywo na stronie głównej Interii oraz na YouTube.
Według badania Gemius/PBI w lutym br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 18,5 mln realnych użytkowników i 1,2 mld odsłon, a sam portal Interia – 12,6 mln użytkowników i 689 mln odsłon.