Informacje Prasowe

Interia w nowej odsłonie!

Niebawem internautom zaprezentowana zostanie nowa identyfikacja wizualna firmy, w ramach której nowy znak marki zyska otwartą formę i wyraziste liternictwo. Nową Interię będzie cechować odważne podejście do znaku firmowego oraz rozbudowana paleta kolorystyczna wykorzystywana w identyfikacji wizualnej marki. Zmienione logo ma stanowić odbicie nowoczesności i wiarygodności portalu.

Do stworzenia znaku Interii wykorzystano autorski krój pisma, który cechuje prostota, a zarazem mocny, wyrazisty styl. Dotychczasowe duże litery zastąpiono minuskułami. Logo zostało uwolnione od dominującej żółtej tarczy. Skrócono również nazwę – poprzez usunięcie “.pl” z końcówki znaku. Obok wersji jednokolorowego, gładkiego logo równoważnym znakiem będzie logo wypełnione patternem. Ten zabieg graficzny ma na celu nadanie marce większej dynamiki, a jednocześnie nawiązuje do różnorodności całego portalu.
Wnętrze logo stało się przez to lekkie i otwarte na twórcze zabiegi
W nowej identyfikacji wizualnej Interii dopuszczona została możliwość zastosowania różnorodnych form graficznych, z wykorzystaniem charakterystycznego liternictwa przyjętego w znaku. Np. łamany wariant logo traktowany jest jako element graficzny, który może przyjmować dowolną kolorystykę lub wręcz obrazy dopasowane do tematyki konkretnych layoutów materiałów promocyjnych.
– Decyzja o zmianie identyfikacji wizualnej Interii stanowi część wieloetapowego procesu przekształceń w firmie, zmierzających do wzmocnienia wizerunku marki jako dojrzałego, samodzielnego medium. Dotychczasowe logo zostało wprowadzone w 2005 roku, dlatego jego modyfikacja była naturalną konsekwencją rozwoju firmy i wynikała z konieczności dostosowania się do aktualnych trendów na rynku – mówi Artur Potocki, prezes zarządu Grupy Interia. – W obecnie realizowanej strategii większy nacisk kładziemy na takie obszary, jak informacja oraz styl życia. Naszym zamiarem jest to, aby wizerunek Interii był lepiej dopasowany do świata, w którym internet jest już codziennością, a nowe oraz tradycyjne media uzupełniają się i tworzą dynamiczną rzeczywistość – dodaje Potocki.
Interia oferuje użytkownikom wiele różnorodnych treści: wydarzenia z kraju i zagranicy, informacje biznesowe, newsy z show-biznesu, porady dla młodych rodziców, nowinki ze świata motoryzacji i nowych technologii, a także możliwość wymiany opinii i komunikacji poprzez takie narzędzia, jak Poczta, CZATeria, forum i serwisy społecznościowe.
Interia to wielowymiarowy obraz rzeczywistości – spójna całość złożona z wielu elementów
I właśnie wielowymiarowość portalu zostaje dodatkowo podkreślona dzięki wprowadzeniu odmiennych kolorów dla serwisów, które w nowej identyfikacji wizualnej firmy dostosowują się do różnorodnej tematyki i layoutów poszczególnych serwisów. –
Każda osoba ma nieco inne potrzeby i zainteresowania. Naszym celem jest zaspokajanie potrzeb wielu użytkowników: dostarczanie im różnorodnych treści – od bieżących informacji, poprzez tematykę lifestyle’ową, po kulturę i rozrywkę. Właśnie takie podejście do sposobu działania portalu miało wpływ na rozwój znaku firmowego, który teraz może się zmieniać, dostosowując się do konkretnych grup odbiorców – mówi Filip Lenart, Dyrektor Marketingu & PR Grupy Interia. – Nowe logo jest bardzo elastyczne i pozwala na znaczną ekspresję wyrazu, którą zamierzamy wykorzystywać w działaniach redakcyjnych i promocyjnych – dodaje Lenart. Interia to portal ludzi ciekawych świata, którzy chcą być na bieżąco z tym, co dzieje się w ich otoczeniu.
Interia to radość tworzenia i radość dzielenia się z innymi
To miejsce łączące ludzi posiadających szerokie horyzonty, różne punkty widzenia, otwartych i wyjątkowych – taki przekaz ma płynąć z nowej identyfikacji wizualnej Interii, która stanie się teraz wielobarwna i różnorodna. W nowych materiałach marketingowych firmy wykorzystywany będzie przestrzenny pattern w różnych odmianach kolorystycznych. Wzór będzie mógł się zmieniać w zależności od przyjętej formy.
Twórcą nowej identyfikacji wizualnej Interii jest Oskar Podolski, absolwent łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, designer, typograf, projektant kolekcji odzieżowych dla wielu marek. Dwukrotny laureat głównych nagród KTR, w tym w kategorii ID za rebranding marki Heyah. Pracował dla takich marek, jak Volvo, Nike, Sony Music, New Balance czy BMW. Całość identyfikacji wizualnej była rozwijana i dopracowywana przy znaczącym udziale działu graficznego Interii.
Wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej firmy towarzyszyć będzie kampania reklamowa w mediach, która rozpocznie się jesienią tego roku.

Interia.pl sp. z o.o.
ul. Kotlarska 11, 31-539 Kraków
Tel.: +48 12 646 27 00
Fax: +48 12 646 27 10
KRS: 0001009169, NIP: 6772118727

 

 

Korzystanie z portalu oznacza akceptację: Regulaminu, Prywatność.
Copyright by INTERIA.PL 1999 – 2024 © Wszelkie prawa zastrzeżone.