W pierwszym etapie wersja beta poczty zostanie udostępniona wybranej grupie użytkowników, a już z początkiem 2015 roku z nowego systemu będą mogli skorzystać wszyscy użytkownicy Interia Poczta.
Nowy interfejs poczty Interii – przyjazny użytkownikowi i nowoczesny
Nowa poczta Interii to przede wszystkim gruntownie zmieniony interfejs. Uwagę użytkownika zwraca pionowa budowa o układzie kolumnowym z bocznym menu, która umożliwia łatwą nawigację pomiędzy listą e-maili a aktualnie czytaną wiadomością. Wprowadzenie pionowego wyglądu strony to nie tylko dostosowanie poczty do aktualnych trendów, ale również wykorzystanie możliwości jakie daje panoramiczny układ współczesnych monitorów, na których układ dwukolumnowy lepiej prezentuje zawartość strony. Nowy layout Interii charakteryzuje się odważną kolorystyką oraz wyrazistymi, dużymi elementami graficznymi.
Nowy interfejs pocztowy pozwala na korzystanie ze wszystkich kont pocztowych w ramach jednego panelu. Użytkownik może dodać wszystkie swoje adresy e-mail i prowadzić korespondencję z dowolnego konta (również poza Interią).
Interia, jako jedyny pośród polskich portali, zdecydowała się na wprowadzenie awatarów, stanowiących obrazowe uzupełnienie informacji o nadawcy wiadomości. Nowością na rynku jest również wyeksponowanie filtrowania maili w menu głównym, co umożliwia szybkie sortowanie wiadomości oznaczonych gwiazdką, z załącznikami – w tym np. wyszukiwanie znajomych z którymi powadzimy korespondencję.
Wszystkie elementy interfejsu zostały tak rozmieszczone, aby nawigacja po webmailu była łatwa i przyjemna. Jednocześnie całość pozostaje spójna i estetyczna, a przez to bardziej przyjazna dla użytkownika. To właśnie usability było nadrzędnym celem przebudowy interfejsu pocztowego i stanowi główny wyróżnik jego aktualnego wyglądu.
– Przeanalizowaliśmy potrzeby naszych użytkowników i stworzyliśmy interfejs, w którym prostota użytkowania doskonale współgra z zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami – mówi Sebastian Wojnarowski, Dyrektor Pionu Komunikacja Interii. – Wszystkie najpopularniejsze funkcje poczty zostały przesunięte do głównego widoku, tak aby maksymalnie uprościć korzystanie z niej. Dzięki temu możemy mówić o dużej ergonomii, a tym samym większej stabilności systemu – dodaje Wojnarowski.
Najważniejsze funkcje w nowej poczcie Interii
Szybkie odpowiadanie na e-mail
W nowym interfejsie użytkownik może odpisywać na list w oknie szybkiej odpowiedzi znajdującym się tuż pod treścią wiadomości. Jednocześnie osoby przyzwyczajone do odpowiadania w osobnym oknie nadal mają taką możliwość, poprzez wypięcie odrębnego okna, które można dowolnie przesuwać w obrębie panelu.
Awatary przypisane do nadawcy
Kolejną nową funkcją w poczcie Interii są graficzne odpowiedniki nadawcy – tzw. awatary. Teraz użytkownik może ustawić na swoim koncie dowolne zdjęcie profilowe, które wyświetli się innym użytkownikom Interia Poczta. To bardzo ułatwia rozpoznawanie nadawców wiadomości, a jednocześnie sprawia, że korzystanie z poczty staje się namiastką bezpośredniej rozmowy face to face.
Innym wizualnym sposobem wyróżnienia poszczególnych adresatów są kolorowe kropki, automatycznie przypisywane przez system nadawcom, którzy nie mają swojego awatara. Taki dodatkowy detal jest atrakcyjny wizualnie i jednocześnie ułatwia przeszukiwanie skrzynki.
Podgląd załączników na liście wiadomości
Nowy webmail Interii to również wygodniejszy sposób przeglądania załączników. Teraz miniaturki plików są widoczne bezpośrednio na liście wiadomości, bez konieczności otwierania poszczególnych e-maili. Bez otwierania wiadomości można także zapisać załączniki albo sprawdzić ich zawartość, np. na pokazie slajdów w przypadku zdjęć. Możliwość szybkiego wyszukania załączników przy pomocy dedykowanych filtrów dodatkowo ułatwia pracę.
Segregacja wiadomości z serwisów zakupowych i społecznościowych
W nowej poczcie wiadomości z serwisów zakupowych i społecznościowych kierowane będą automatycznie do odpowiednich folderów “Zakupy” oraz “Społeczności”. Do tych katalogów trafią newslettery i przypomnienia z serwisów zakupowych, takich jak Groupon czy Zalando, lub odpowiednio z witryn społecznościowych (np. Facebook, Twitter), w których użytkownik ma swoje konto lub zapisał się na listę mailingową. To ułatwia zarządzanie kontem i utrzymanie na nim odpowiedniego porządku – najważniejsze wiadomości pozostają zawsze na wierzchu.
Jedna poczta dla wielu adresów e-mailowych
Kolejną przydatną dla użytkownika funkcją jest możliwość zarządzania całą korespondencją z jednego miejsca, poprzez dodanie wszystkich posiadanych przez niego adresów e-mail. Bez względu na to czy użytkownik posiada konto na Interii, Gmailu czy Wirtualnej Polsce może odbierać i wysyłać wiadomości z różnych adresów z poziomu tego samego interfejsu pocztowego.
Jedna poczta dostępna na wszystkie urządzenia
Nowy interfejs pocztowy został stworzony w myśl koncepcji Responsive Web Design – co pozwala na swobodne przeglądanie poczty, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzystamy. W trakcie użytkowania – komputera stacjonarnego, tabletu czy smartfona interfejs nie traci czytelności i pozostaje atrakcyjny wizualnie.
Informacje dodatkowe
Nowa poczta jest bezpiecznym i wygodnym sposobem prowadzenia korespondencji elektronicznej. Każde konto Interii ma nielimitowaną pojemość, a pojedyncza wiadomość może zawierać załącznik o pojemności aż 100 MB.
Poczta Interia to blisko 2,5 mln realnych użytkowników miesięcznie, ok. 119 mln odsłon krajowych z urządzeń stacjonarnych oraz blisko 28 mln odsłon mobilnych (źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2014 r.).