W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów i w zgodzie ze standardem widoczności ustalonym przez IAB do nowego cennika Interii wprowadzona została możliwość rozliczania reklam w modelu viewable Cost Per Mile. Oferta oznacza zakup reklam w rozliczeniu za widoczne odsłony, na podstawie statystyk własnych portalu lub zewnętrznych. Aby ułatwić reklamodawcom korzystanie z nowego rozwiązania, wprowadzona została jednolita dopłata za rozliczenie vCPM dla wszystkich produktów objętych nowym modelem.
Produkty reklamowe Interii obecnie dostępne w modelu vCPM to:
– wszystkie podstawowe produkty odsłonowe Interii
– wszystkie zasięgowe pakiety odsłon w Interii
– reklamy Audience Targeting (z wyłączeniem reklam Pre Roll) – najnowocześniejsze rozwiązania precyzyjnego targetowania reklam w Interii
– wszystkie “Moje Pakiety” – pakiety odsłon na wybranych serwisach tematycznych Interii.
Na tym nie koniec zmian – Interia pożegnała się właśnie z nielubianymi przez użytkowników reklamami warstwowymi, tzw. “z krzyżykiem”. Najnowszy cennik nie zawiera produktów takich jak: XHTML, toplayer, commercial break, scroll footer, wszystkich formatów scrollowanych i push-down. Niektóre formy warstwowe dostępne są już tylko w aplikacjach Interii na smartfony.
“Usuwamy irytujące reklamy, aby poprawić samopoczucie naszych użytkowników. Szczególnie w poniedziałki” – mówi Mateusz Drzewosowski, szef produktu reklamowego w Grupie Interia.
Nowy cennik reklamowy Interii dostępny jest pod adresem: reklama.interia.pl
Według Badania Gemius/PBI w lutym br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 19,8 mln realnych użytkowników i 1,27 mld odsłon, a sam portal Interia – 14,1 mln użytkowników i 765,9 mln odsłon.