Kluczowym elementem projektu będą prace badawczo – rozwojowego służące opracowaniu inteligentnego asystenta podróży, jako cyfrowego narzędzia wspierającego planowanie tras przejazdu, z wykorzystaniem wszystkich dostępnych miejskich środków lokomocji w ramach jednej, zintegrowanej usługi. Usługa ta poza publicznym transportem zbiorowym, obejmie także usługi oferowane w ramach współdzielonej mobilności. W ten sposób projekt wpisuje się w szersze zjawisko dotyczące transportu miejskiego, jakim jest Mobility-as-a-Service (MaaS) związane z trendem odchodzenia od modelu komunikacji zakładającej posiadanie własnego środka transportu (np. samochodu lub roweru) na rzecz traktowania komunikacji jako zintegrowanej usługi cyfrowej, w której sam środek transportu jest współdzielony i zależny od preferencji użytkownika lub konkretnej sytuacji.
Cele projektu:
Celem projektu jest zaprojektowanie i budowa prototypu innowacyjnej platformy zgodnej z najnowszymi światowymi trendami w segmencie oprogramowania transportowego związanego transportem multimodalnym. Składowymi elementami platformy będą interfejs graficzny GUI (ang, Graphical User Interface), interfejs głosowy VUI (ang. Voice User Interfaces) oraz asystent planowania tras działający w oparciu o algorytmy machine learning. Platforma będzie wspierać koncepcję zrównoważonego transportu miejskiego (z ang. Sustainable Urban Transport Project – SUTP) poprzez zachęcanie mieszkańców miasta do wyboru komunikacji publicznej bądź innych alternatywnych form transportu w celu ograniczenia transportu prywatnymi samochodami osobowymi. Służyć to będzie obniżaniu kongestii miejskiej oraz eliminacji problemów z nią związanych oraz zwiększaniu dostępności komunikacyjnej za pomocą inteligentnego asystenta transportu miejskiego.
Kwota dofinansowanie wynosi: 2 529 609,80 zł