Sierpniowe badania PBI wykazały, że serwis Durszlak.pl (wydawnictwo Phoenix Press) notuje miesięcznie ok. 1,7 mln realnych użytkowników (RU), natomiast Smaker.pl ponad 1,3 mln RU. Łącznie oba serwisy kulinarne odwiedzane są przez 2,4 mln osób miesięcznie (RU).
Wysokie wzrosty w przypadku obu serwisów są wynikiem zarówno ciągłego inwestowania w ich rozwój, a także wielu nowych usprawnień wprowadzonych w serwisach. Na przykład Smaker.pl wprowadził w ostatnim czasie możliwość przeglądania przepisów kulinarnych na wideo oraz stworzenia własnej listy zakupów, niezbędnej do przygotowywania posiłków.
Doskonałe wyniki serwisów Durszlak.pl i Smaker.pl odzwierciedlają też aktualny trend na samodzielne przygotowywanie posiłków. Polacy szukają nowych, ciekawych przepisów i z łatwością znajdują je w sieci. Ułatwiają im to książki kucharskie dostępne on-line oraz przepisy zamieszczane na licznych blogach, prowadzonych przez doświadczonych kucharzy lub po prostu pasjonatów gotowania.
Źródło: Interia