Smaker.pl rozwija się niezwykle dynamicznie, notując skoki oglądalności rok do roku. Progres serwisu jest wynikiem innowacyjnych rozwiązań wdrażanych dla wygody użytkowników: Smaker.pl jako pierwszy serwis umożliwił przygotowywanie książek kucharskich, które internauci mogą samodzielne tworzyć i drukować. Z tej opcji korzysta wielu użytkowników – każdego miesiąca drukowanych jest prawie milion stron z przepisami, z których znaczna część pochodzi właśnie z książek kucharskich. Smaker.pl również jako pierwszy dał vlogerom kulinarnym możliwość embedowania własnych playlist do serwisu, czego do tej pory nie oferuje konkurencja – obecnie w serwisie jest już ponad 2 tysiące video przepisów. Dzięki tak dużemu zasięgowi Smaker.pl, vlogerzy mogą poszerzać grupę swoich odbiorców i… zarabiać więcej.
Jak mówi Andrzej Potocki, dyrektor pionu społeczności w Grupie Interia.pl: “Smaker.pl konsekwentnie buduje swoją pozycję poprzez prezentację jakościowych treści. Oprócz rozbudowanej bazy przepisów użytkowników (obecnie jest ich ponad 30 000), publikujemy praktyczne rady, ciekawostki oraz materiały video.”
Do rozwoju serwisu przyczyniają się także aktywności marketerów – w serwisie organizowane są liczne konkursy oraz akcje specjalne, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem użytkowników. W ostatnim czasie Smaker.pl zdobył wyróżnienie magazynu Media i Marketing Polska, między innymi właśnie za ciekawe działania promocyjne.
Smaker.pl posiada wersję mobilną oraz aplikację na system Android, w której użytkownicy znaleźć mogą pomysły na dania na każdy dzień tygodnia.
Co trzecia odsłona w polskim audytowanym Internecie w kategorii kulinaria/gotowanie realizowana jest w Grupie Interia.pl, która w lutym 2015 r. jest w dalszym ciągu zdecydowanym liderem tej kategorii i wyprzedza konkurencję o ponad 700 tys. RU i ok 15 mln odsłon. (Do kategorii kulinaria/gotowanie, z Grupy Interia.pl, wliczane są wyniki dwóch serwisów: Durszlak.pl (wydawnictwo Phoenix Press) – największy polski serwis blogów kulinarnych i właśnie Smaker.pl.)