Wybór najpopularniejszej drużyny piłkarskiej odbywał się poprzez dedykowane narzędzie – mapę preferencji, która umieszczona była na stronie www.mapakibicow.pl oraz w serwisie sport.interia.pl. Zwycięzcą plebiscytu okazał się Widzew Łódź, na podium stanęła także Wisła Kraków oraz Ruch Chorzów.
Przez ponad miesiąc kibice mogli oddawać głosy na swoje ulubione drużyny, określając przy okazji miejscowość, w której mieszkają. Tak skonstruowany plebiscyt umożliwił zbadanie popularności klubów w różnych częściach kraju. Nie obyło się bez niespodzianek. Widzew Łódź, który wygrał rywalizację, okazał się być najbardziej popularną drużyną nie tylko w województwie łódzkim ale i… kujawsko-pomorskim. Drużyna z Łodzi ma także najwięcej sympatyków wśród najmłodszych oraz najstarszych użytkowników Interii.
Drugie miejsce w plebiscycie zdobyła Wisła Kraków, która wygrała bój w województwie małopolskim oraz okazał się być najbardziej popularną drużyną wśród studentów. Trzecie miejsce należy do Ruchu Chorzów – laureata ankiety w województwie śląskim.
Zacięta rywalizacja o zwycięstwo odbywała się także w Rzeszowie, gdzie o zwycięstwie Stali Rzeszów nad Resovią zadecydowało 0,4 procenta oraz w Tarnowie – Wisła Kraków pokonała Unię Tarnów o 1,1 procenta.
Najbardziej wyrazista przewaga drużyny nad rywalami miała miejsce w województwie podlaskim, w którym Jagiellonia Białystok zdobyła ponad 81 procent wszystkich oddanych głosów.
“Mapa Kibiców to autorski projekt Interii. Naszym celem było pokazanie, które drużyny cieszą się największą popularnością w poszczególnych województwach i powiatach. Dzięki opcji filtrowania wyników, z łatwością można sprawdzić także, które drużyny cieszą się sympatią w poszczególnych grupach demograficznych.” – mówi Grzegorz Byszewski, koordynator projektu w Interii.
Szczegółowe wyniki plebiscytu zobaczyć można na stronie www.mapakibicow.pl .
Mapa preferencji to nowy sposób prezentowania wyników ankiet internetowych. Użytkownicy otrzymują czytelną mapę Polski, która dodatkowo umożliwia podgląd wyników w poszczególnych województwach czy nawet powiatach. Dzięki nowemu narzędziu portal może przeprowadzać ankiety wśród internautów na wiele różnych tematów – odnośnie ważnych społecznie problemów, czy też sposobu spędzania wolnego czasu i codziennego życia Polaków. W najbliższym czasie planowane są plebiscyty na temat wyborów prezydenckich, ale i popularności zagranicznych klubów piłkarskich.