– Jako Zielona Interia, jesteśmy serwisem ekologicznym, który dociera do największej liczby internautów w Polsce. Postanowiliśmy więc nagłośnić szczególnie ważną dla nas kwestię – ginącej przyrody. Chcemy, żeby nasze dzieci mogły oglądać m.in. rysie na wolności, a nie tylko w podręcznikach i archiwalnych materiałach. Obecnie tych kotów żyje w Polsce tylko około 200. Ta liczba nie tylko nie kłamie, ale i budzi przerażenie, że doszło do takiego zniszczenia populacji. Chcemy i musimy coś z tym zrobić – mówi Piotr Witwicki, Redaktor Naczelny w Grupie Interia.
Według badań Mediapanelu Zielona.Interia.pl odnotowała w maju najlepszy wynik w historii (1,4 mln RU). Zapewnił on jej pozycję lidera wśród serwisów ekologicznych w Polsce. Zielona.Interia.pl w ciągu miesiąca odnotowała wzrost zasięgów o 80 % (700 tys. RU).
– Zielona Interia szybko (niecałe półtora roku od startu) została najpopularniejszym serwisem ekologicznym w Polsce. Cieszymy się, że nasza praca jest doceniana przez użytkowników. Przy tej okazji chcemy zwrócić uwagę na ważniejsze liczby. W Polsce jest zaledwie około 200 rysi. By nagłośnić ten problem uruchomimy akcję edukacyjną, w której pokażemy trudną sytuację tych dzikich kotów. Łapa rysia pojawi się też w logotypie Interii – mówi Przemysław Białkowski, Dyrektor Działu Innowacje w Grupie Interia.
W ramach akcji powstanie cykl materiałów poświęconych rysiowi oraz innym zagrożonym gatunkom. Piotr Witwicki, Redaktor Naczelny Interii, w swoim tekście wprowadzi użytkowników portalu w tę tematykę oraz omówi niepokojące statystyki. Przemysław Białkowski porozmawia w podcaście z Magdaleną Tracz, koordynatorką projektu “Powrót rysia do północno-zachodniej Polski”, o wyzwaniach, które wiążą się z powrotem dzikich kotów do puszczy. Pojawią się także materiały prezentujące inne zagrożone gatunki (m.in. żubr, morświn, foka szara, puchacz), praktyczne wskazówki, jak wspierać dziką przyrodę oraz wywiady z ekspertami. Interia przy projekcie “Blisko rysia” współpracuje redakcyjnie z organizacją WWF.
Projekt Interii rusza z okazji Międzynarodowego Dnia Rysia. Materiały o zagrożonych gatunkach będą prezentowane na stronie głównej portalu oraz w jego serwisie ekologicznym od 10 do 12 czerwca. Akcja będzie promowana w kanałach telewizyjnych Grupy Polsat Plus oraz w Internecie.
Za pomysł kreatywny projektu odpowiada grupa NOWY®ŁAD.
***
*WWF, Wolność to wyzwanie. Jak rysie radzą sobie w polskich lasach: LINK
Według Mediapanelu w maju 2022 roku strony i aplikacje całej Grupy Polsat-Interia zanotowały 21 mln realnych użytkowników i 2 mld odsłon.