Październikowe wyniki największych grup wydawców internetowych w Polsce pokazują, że Interia miała największy wzrost oglądalności w stosunku do ostatniego badania – to ponad 155 tys. RU więcej niż w poprzednim miesiącu.
Nowy wizerunek Interii oraz kampania reklamowa zostały pozytywnie przyjęte przez użytkowników.
Przypomnijmy, że we wrześniu tego roku Interia zmieniła swój wizerunek wprowadzając nową identyfikację wizualną oraz nową stronę główną. – Już wiemy, że zarówno rebranding portalu jak i nasza najnowsza kampania były bardzo dobrymi decyzjami. Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii i komentarzy na temat naszego nowego wizerunku. Bardzo cieszy nas fakt, że potwierdzają to wyniki najnowszych badań – komentuje Filip Lenart, Dyrektor Marketingu & PR Grupy Interia.
Nowa strona główna Interii jako jedyna przyciągnęła więcej internautów.
Nowa strona główna portalu, która została wprowadzona we wrześniu tego roku, to kolejny sukces Interii w walce o użytkowników. Jako jedyna poprawiła swój wynik o 2 procent w stosunku do ostatniego badania – co oznacza ok. 90 tys. użytkowników (RU) więcej niż w poprzednim miesiącu. Tymczasem największe polskie portale zanotowały spadki oglądalności swoich stron głównych: Wirtualna Polska -2%, Onet.pl -4%, a Gazeta.pl -12% w stosunku do poprzedniego badania.
– Pracując nad nową stroną główną portalu korzystaliśmy z doświadczeń wyniesionych z poprzednich działań, wspierając się badaniami fokusowymi i dokładnymi analizami bieżących potrzeb internautów. Ponieważ odwiedzanie portali należy już do codziennych nawyków użytkowników przyjęliśmy, że musimy przede wszystkim zadbać o jeszcze większą wygodę korzystania z naszej witryny. Uznaliśmy, że strona główna Interii nie jest polem do eksperymentów i rewolucji – argumentuje Krzysztof Fijałek, Dyrektor Wydawniczy i Redaktor Naczelny w Grupie Interia.
W październiku 2014 roku użytkownicy wykonali na nowej stronie głównej niemal 5 milionów dodatkowych odsłon – w stosunku do września 2014 – i spędzili na niej ponad 155 tys. godzin więcej niż w poprzednim miesiącu. – Nowa strona główna Interii lepiej eksponuje kluczowe treści, jest przejrzysta i jednocześnie bardziej przyjazna użytkownikowi, co ułatwia internautom znalezienie interesujących ich tematów – dodaje Fijałek.
W swojej ostatniej kampanii Interia podkreślała, że jest przede wszystkim medium informacyjnym – obiektywnym źródłem informacji, prezentującym różne punkty widzenia.. Ta strategia spółki znajduje swoje odzwierciedlenie w coraz lepszych wynikach takich serwisów jak Fakty.Interia.pl czy Biznes.Interia.pl, ale również witryn rozrywkowych i poradnikowych, do których należą Pomponik.pl oraz niedawno pozyskany serwis Tipy.pl.
Interia wzmacnia także swoją pozycję w kategorii “styl życia”. Od stycznia 2014 roku awansowała o trzy pozycje w zestawieniu – wyprzedzając najpierw Grupę Edipresse.pl a teraz również Grupę Gazeta.pl.
– Od początku roku mocno inwestujemy w rozwój naszych produktów i dostarczanie użytkownikom usług coraz wyższej jakości. W styczniu tego roku postawiliśmy sobie za cel wzmocnienie naszej pozycji w kluczowej dla nas kategorii “lifestyle”, dlatego systematycznie rozwijamy nasz kontent i aktywnie działamy na rzecz promocji i sprzedaży naszych serwisów – wyjaśnia Artur Potocki, Prezes Zarządu Grupy Interia.
W październikowym zestawieniu Megapanel PBI/Gemius Grupa Interia uzyskała niemal 5,8 mln RU w kategorii “styl życia” (ok. 29 tys. RU więcej niż w poprzednim badaniu). Wyprzedzają ją tylko Grupa Onet RASP oraz Grupa Wirtualna Polska.