Informacje prasowe

Grupa Interia pomaga w walce z cyberprzestępczością. Rusza projekt edukacyjny „Świadomi w sieci”

Środa, 3 listopada (17:03)

Interia w odpowiedzi na falę cyberataków w Polsce uruchomi 4 listopada kampanię edukacyjną „Świadomi w sieci”. Jej celem jest popularyzacja wiedzy na temat zagrożeń w Internecie. Projekt to kontynuacja prospołecznych akcji Interii m.in. „Wirtualny znaczy realny” i „Interia bez hejtu”. Jego partnerem merytorycznym jest Asseco Poland.

- Już prawie wszyscy funkcjonujemy w dużym stopniu w wirtualnej rzeczywistości. Przez Internet robimy zakupy, płacimy rachunki, zamawiamy posiłki i komunikujemy się ze światem. Korzystanie z nowości i wygodnych rozwiązań często jednak wiąże się z licznymi zagrożeniami. Czasami wystarczy jeden telefon, sms, email albo niefortunne kliknięcie w link, żeby cyberprzestępca przywłaszczył nasze poufne dane albo oszczędności. W nowym cyklu "Świadomi w sieci" chcemy pomagać naszym użytkownikom lepiej rozpoznawać potencjalne niebezpieczeństwo. Znajomość pewnych mechanizmów okazuje się bowiem w wielu przypadkach najlepszą formą ochrony przed atakami w Internecie - mówi Paweł Czuryło, Zastępca Redaktora Naczelnego w Grupie Interia.

W ramach projektu w portalu pojawią się praktyczne materiały, które w przystępny sposób przybliżą użytkownikom Interii tematykę cyberbezpieczeństwa. Poznają oni m.in. skuteczne sposoby ochrony przed najpopularniejszymi metodami stosowanymi przez przestępców w Internecie (phishing, vishing, keyloggery, malware, ransomware). Znajdą także porady dotyczące bezpiecznego korzystania ze sklepów internetowych oraz bankowych usług online. Swoją wiedzę użytkownicy będą mogli przetestować w interaktywnym quzie. Dodatkowo odbędzie się webinar z ekspertem ds. bezpieczeństwa w sieci. 

Partnerem merytorycznym kampanii jest Asseco Poland, lider cyfryzacji w Polsce i jeden z największych producentów oprogramowania w Europie.

- Przyspieszona cyfryzacja i przeniesienie wielu obszarów naszego życia do świata online niesie za sobą olbrzymie korzyści, ale powoduje także wzrost ilości cyberataków, które dotykają zarówno firmy, jak i konsumentów. Mogą one mieć negatywne skutki finansowe, biznesowe czy prawne. Najczęstszą przyczyną naruszeń cyberbezpieczeństwa jest błąd ludzki, dlatego tak ważna jest edukacja na temat zagrożeń w świecie online. Asseco jako największa polska firma informatyczna i lider cyfryzacji chce upowszechniać wiedzę dotyczącą cyberzagrożeń i podnosić kompetencje Polaków w tym obszarze - mówi Artur Wiza, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland.

Materiały przygotowane w związku z akcją ""Świadomi w sieci"" będę pojawiały się cyklicznie (co dwa tygodnie) na stronie głównej portalu oraz w serwisie Biznes Interia.

***

Biznes Interia to niezastąpione źródło wiedzy o gospodarce i ekonomii. Czytelnicy znajdą tutaj informacje m.in o bieżących kursach walut, cenach surowców, nowości z rynku nieruchomości, aktualne wskaźniki rynkowe, a także ceny akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Według Mediapanelu we wrześniu br. strony i aplikacje całej Grupy Polsat-Interia zanotowały ponad 20 mln RU i prawie 2 mld odsłon.

 

Zdjęcie

Świadomi w sieci /Interia.pl /INTERIA.PL
Świadomi w sieci
/Interia.pl /INTERIA.PL