Interia.pl
O nas
Interia jest czołowym graczem na polskim rynku mediów nowej generacji. Co miesiąc prawie 21 mln osób korzysta z dostępu do najświeższych informacji, ciekawostek i rozrywki oraz z najlepszego sposobu komunikowania się ze światem. Interia od lipca 2020 roku jest częścią Grupy Polsat Plus, lidera rynku medialno-telekomunikacyjnego w Polsce.
Należący do Interii portal udostępnia indywidualnym użytkownikom bogaty wybór najwyższej jakości serwisów informacyjnych, multimedialnych, społecznościowych i komunikacyjnych.
W skład Interii wchodzą także serwisy tematyczne, które gromadzą, a także integrują użytkowników o różnorodnych zainteresowaniach – od polityki, sportu, biznesu po pogodę, rozrywkę, plotki i kulinaria. Dużą popularnością wśród internautów cieszy się także jeden z pierwszych serwisów pocztowych w kraju – Poczta.Interia.pl.
Interia jest także jednym z najważniejszych podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej. Oferuje m.in. nowoczesne rozwiązania marketingowe i promocyjne. Z usług reklamowych Interii korzystają największe polskie przedsiębiorstwa ze wszystkich branż oraz dynamicznie rozwijający się rynek małych i średnich firm. Spółka posiada w swoim portfolio także szeroki wybór technologii dla biznesu, które powstają na bazie najnowocześniejszych rozwiązań i dogłębnej wiedzy na temat rynku internetowego w Polsce.
Zarząd
Historia
Interia powstała w sierpniu 1999 roku jako wspólne przedsięwzięcie lidera polskiego rynku informatycznego, firmy Comarch SA, oraz największej polskiej stacji radiowej RMF FM.
Spółka zyskała osobowość prawną 13 sierpnia 1999 roku, funkcjonując pod tymczasową nazwą Internet FM. Pięć miesięcy później spółka zmieniła swoją nazwę na Interia.pl SA.
Cztery daty, które zmieniły oblicze polskiego internetu:
Interia.pl udostępniła 18 października 1999 roku pierwszą usługę skierowaną do użytkowników internetu. Był to serwis bezpłatnych kont poczty elektronicznej poczta.fm. Już w kilka miesięcy później, 7 marca 2000 roku, w serwisie poczta.fm założone zostało stutysięczne konto, a w grudniu tego samego roku liczba adresów obsługiwanych przez spółkę przekroczyła 500 tys.
Oficjalna premiera portalu internetowego Interia.pl odbyła się 11 lutego 2000 roku o godzinie 17.31. Witryna zawierała wówczas sześć serwisów tematycznych: Wiadomości, Biznes i Ekonomia, Motoryzacja, Kobieta, Turystyka oraz Rozrywka, a także obszerny Katalog Polskich Zasobów Internetu i zintegrowany z portalem system bezpłatnych kont pocztowych – Poczta.Interia.pl. Od tego czasu zasoby portalu są systematycznie wzbogacane i uzupełniane o nowe serwisy oraz usługi.
Dopasowana do potrzeb rynku polityka rozwoju poskutkowała dynamicznym wzrostem zasięgu Interii. W krótkim czasie stała się ona jednym z największych portali horyzontalnych w Polsce. W grudniu 2000 roku akcje spółki Interia zostały dopuszczone do publicznego obrotu, a w wyniku pierwszej subskrypcji publicznej od 2 lutego 2001 roku były notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
17 stycznia 2008 roku, po przejęciu większościowego pakietu akcji przez Bauer Media Invest GMBH, akcje portalu zostały wycofane z GPW. W wyniku przejęcia Interia stała się częścią grupy mediowej razem z Wydawnictwem Bauer oraz Radiem RMF FM.
8 lipca 2020 roku Interia stała się częścią Grupy Cyfrowy Polsat (obecnie Grupa Polsat Plus). Synergia z liderem rynku medialno-telekomunikacyjnego w Polsce doprowadziła do wzrostu zasięgu portalu i poszerzenia jego oferty serwisów tematycznych. Interia otrzymała także dostęp do unikatowych treści stacji Polsat. Według badań Mediapanelu za rok 2022 co miesiąc ok. 21 mln użytkowników korzysta z oferty Grupy Polsat – Interia, generując 2 mld wyświetleń.
Obecnie do Interii należy ponad 200 serwisów internetowych w wielu kategoriach tematycznych. Firma oferuje również szerokie spektrum usług dla biznesu, takich jak reklama, pozycjonowanie i wsparcie technologiczne.